Outsourcing účetnictví

Co je Outsourcing?

Outsourcing můžeme definovat jako využívání externích služeb, kdy činnost, kterou by jinak firma zabezpečovala z vlastních zdrojů, koupí od jiného podnikatelského subjektu jako službu.

Důvodů pro využití outsourcingu je více. Často zmiňované je finanční hledisko, které vede ke snížení nákladů a zlepšení hospodářského výsledku. Třebaže toto hledisko je bezesporu důležité, nelze jej považovat za jediný cíl. Věcné důvody jsou často podceňovány, ač by měly být rozhodující.

Proč outsourcing účetnictví

Odsunutím doplňkových podnikových činností, např. služeb účetního oddělení ven z podniku za účelem aktivace vlastních zdrojů pro hlavní činnost podnikání, získáte konkurenční výhodu. Management se tím pádem nemusí věnovat problémům spojených s účetnictvím, které mohou zabrat neúměrné množství času a pozornosti na úkor hlavní činnosti.

Odpadá nutnost výběru a následné koupě specializovaného informačního systému, např. softwaru pro vedení mezd. Klientovi může být umožněno sledovat veškeré pohyby vzdáleným připojením do informačního systému, který je pro vedení účetnictví používán ve vybraném outsourcingovém centru.

Dle požadavků klienta je možné vedení účetnictví v jeho prostorech, případně kompletní správa účetnictví v outsourcingovém centru. Pokud si klient nepřeje předávat originální doklady, může si je archivovat u sebe a outsourcingové centrum může pracovat s kopiemi. Doklady je možné zasílat i elektronicky. Pokud má klient zájem, je možné kopie dokladů použít jako přílohu jednotlivých

Teoreticky neexistuje žádná překážka pro kontaktování vybraného outsourcingového centra s požadavkem na vypracování konkrétní nabídky, kdy bude potencionální klient schopen porovnat náklady na tuto službu s náklady, které jeho firma vynaloží za vlastní správu účetnictví, a v neposlední řadě i kvalitativní úroveň případné spolupráce